top

Zasady zdrowego odżywiania

Zasady zdrowego odżywiania można sformułować w kilku prostych zdaniach, jednak są pewne sprawy, na które należy zwrócić szczególną uwagę. Przedstawiamy Wam listę kilku wskazówek, które warto wprowadzić w życie:

  1. W ciągu dnia spożywaj od 4 do 5 posiłków. Stosuj się do tej zasady przez pewien czas, jeśli jednak nie będzie Ci ona odpowiadać, będziesz przejedzony lub będziesz odczuwać głód, zmień ją! Nie warto trzymać się stereotypów, to Twój organizm i to Ty musisz wiedzieć, co będzie dla niego najlepsze. Dla wielu podział na kilka mniejszych posiłków dziennie jest bardzo dobrą opcją na podkręcenie metabolizmu i pozwala trzymać się diety, jednak pamiętaj, nie jesteśmy tacy sami, każdy ma inne potrzeby.
  2. Oblicz swoje zapotrzebowanie kaloryczne. Nie wymaga to od Ciebie wysokich umiejętności matematycznych, a może ułatwić ułożenie prawidłowego jadłospisu. Warto znać granicę kalorii, którą możesz spożyć w ciągu dnia.
  3. Wybieraj produkty pochodzenia naturalnego, bez sztucznych barwników i aromatów.
  4. Stawiaj na różnorodność. Jeśli jesteś zdrowym, dorosłym człowiekiem, możesz pozwolić sobie na stosowanie niemal każdej obróbki termicznej (unikaj smażenia w głębokim tłuszczu). Możesz grillować, gotować, piec i smażyć. Wszystko stosować z umiarem, aby nie nabawić się chorób gastrycznych.
  5. Nie stresuj się! Zdrowy tryb życia to nie tylko odpowiednia żywność, ale także nasze samopoczucie, które oddziałuje na nasze zdrowie. Długotrwały stres niszczy receptory insulinowe, które biorą udział we wchłanianiu glukozy do krwi, przyczyniając się tym samym do wystąpienia cukrzycy II i insulinooporności. Stres powoduje choroby serca, wzrost ciśnienia, osłabia nadnercza i pracę tarczycy.
  6. Jedz zdrowe tłuszcze. Tłuszcz bierze udział w wielu procesach zachodzących w naszym organizmie, niestety wielu z nas z niego rezygnuje całkowicie, zapominając, że to ten „zły” tłuszcz powoduje nadwagę i wiele innych chorób, a „dobry” ma znakomity wpływ na prawidłową pracę naszego mózgu oraz pomaga wchłonąć witaminy A, D, E i K.
  7. Zrezygnuj z odgrzewania posiłków w mikrofalówce. Co z tego, że na Twoim talerzu znajduje się bukiet warzyw, pyszne mięsko i ziemniaczki, które powinny dostarczyć wielu składników odżywczych, skoro po wyjęciu z mikrofalówki są one bezwartościowe, wzbogacone tylko o szkodliwe substancje, które na dorosłych mają niemały wpływ, a na dzieci nieodwracalne działanie (uszkodzenie nerek i układu nerwowego).
  8. Pij wodę. W ciągu dnia powinieneś dostarczyć jej sobie około 2l. Pita rano, przed śniadaniem oczyszcza organizm i pozwala lepiej wchłonąć składniki odżywcze z pokarmu. Najkorzystniejsze jest picie wody z solą himalajską, która pozwoli zatrzymać wodę w organizmie, o co nam chodzi i zaspokoi pragnienie. Woda może również zahamować ból głowy, astmę lub inne dolegliwości.

— Koniec Artykułu

Artykuły

 Co to jest gluten

 Owoce i Warzywa

 Soki z warzyw i owoców

 Dita ketogeniczna

WSZYSTKIE

Sitemapa

Nawigacja

Kontakt

Śledź Nas

   
jemdobrze.com.pl